Sunday, October 10, 2010

Navigation Software Version 4.0 Available For Lokatoo

On 5 October 2010, Lokatoo has released the improved navigation software version 4.0 with newly added features such as Telephone number search (Over 6000 Telephone numbers data available nationwide), Junction view and 3D building available for Klang Valley area.

This software version currently available ONLY for all GPS navigators with Atlas IV processor. However, it is NOT available for Atlas 3 models

To download the software version, go to lokatoo website > click "Downloads" > click "Software Downloads & Activation" and follow the instruction

19 comments:

  1. Salam, bro saya dah dapat Exora MC H-Line. Lokatoo A1000i edisi baru dah preinstall ver 4. Yang leceh sekarang ni dia dah tukar ke microsd (lebih mahal dari sd).

    Nak share sikit lepas cuba hack wince, terjumpa shell baru. Miopcoket 4, rasanya lebih baik dari Launchpad sebab dah preinstall banyak game, tools, gps utilites, office, calendar dan banyak lagi. Gamaknya dah jadi macam tabletpc(ipad) pulak. Dan lokatoo boleh slide lock macam iPhone.

    Download kat
    http://www.gpspassion.com/forumsen/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=959082&TOPIC_ID=136798&FORUM_ID=37

    Cara install:
    http://www.gpspassion.com/upload2/MioPocket%20Readme.html#1.1

    Cara install ke Lokatoo:

    1.Extract ke pc
    2. Copy ke root, supaya folder Extras,Media, Mioautorun dan file lain mioautorun.exe kat luar root.
    3. Edit shell.ini launchpad ke

    \SDMMC\MioAutoRun.exe
    4. Reset lokatoo dan click button navigator.
    5. Dia akan extract dan install MioPocket.
    6. Bila selesai, reset dan tunggu loading miopocket dengan bunyi.
    7. Berjaya jika ada 2 minibar dibawah.

    Cara guna klik minibar kanan lama sedikit, dan pilih switch windows untuk lihat menu miopocket.
    Yang lain baca kat Gpspassion.

    Selamat mencuba, backup sd card sebelum cuba. Mana tahu tak jadi jadi boleh balik ke shell launchpad.

    ReplyDelete
  2. Step ke 2 dan 3 tu buat kat Sd/MicroSd card

    ReplyDelete
  3. Step 4 ralat, click button Navigation yang biasanya diguna untuk launch shell launchpad tapi ini diganti untuk install Miopocket.

    ReplyDelete
  4. Untuk lock Lokatoo, bila active MioPocket. Kilik button exit kat sudut atas lama sikit, dan select Lock Screen. Lepas tu Lokatoo akan lock macam iphone. Slide ke kanan untuk unlock.

    ReplyDelete
  5. Lastly, menu lain boleh diakses macam iphone tak perlu klik button menu atas tapi dengan klik pada mana space kosong dan slide ke kiri dan kanan. Boleh cuba slide keatas dan bawah jika ada banyak icon tambahan seperti game. Sorry bro, banyak pula songeh kali ni sebab nak share info ni.

    Kalau kenal sesiapa yang bagus dengan C++ atau C+ dan Wince SDK tolong forward kat saya, sebab nak cuba hack Pocket Islam dan Mushaf Madinah ke wince.

    ReplyDelete
  6. Salam Afni, terima kasih banyak2 share info yang berguna ni untuk viewer blog ini :)

    ReplyDelete
  7. http://img64.imageshack.us/img64/5716/snc00036sp.jpg

    Gambar lokatoo dengan miopocket minibar

    http://img508.imageshack.us/img508/9510/snc00035j.jpg

    Gambar lokatoo dengan miopocket

    http://img707.imageshack.us/img707/231/snc00026g.jpg

    http://img64.imageshack.us/img64/5779/snc00027e.jpg

    2 Gambar Opera Mini degan Miopocket, sedang browse blog Bro Jimon dengan usb (bukan wifi)

    ReplyDelete
  8. it's getting interesting..wish i'm such a good hackers like u all..he he..learning..

    ReplyDelete
  9. baguih ni kena acap masuk blog ni

    ReplyDelete
  10. salam kenal Tuan...? awak ni dari indo awak nak bertanye ni...tolong buatkan tutorial cara instal garmin di miopocket plis jawab

    ReplyDelete
  11. Salam kenal, terima kasih singgah di blog ini, berkaitan tutorial untuk install garmin di miopocket, saya rasa caranya sama sahaja macam masukkan garmin pada launchpad, cuba copy folder garmin dan masukkan ke dalam SD card selepas install miopocket

    ReplyDelete
  12. tolong... aku install miopocket ni...lepas tu aku rasa cam beratlah gunabenda nie...lepas tu aku deletelah dgn gunakan format memory card...lepas tu aku restore balik lokatoo guna cd lokatooo...bila aku nak masuk navigator...dia 'hang' kat logo proton tu...tolonglkah nak wat cmana nie...jimon tolong aku...

    ReplyDelete
  13. Nizan, ko guna lokatoo win ce 5 ke 6, kalau ce 5, mula2 copy software dari cd paste kat sd card, lepas tu download latest map dari lokatoo terus install dalam sd card baru activate kan map tu, kalau win ce 6 boleh terus download software version dan latest map kat lokatoo website, guideline provided

    ReplyDelete
  14. aku guna lokatoo A1000i win ce 6, aku dah download latest map kat lokatoo...still tak leh gak..masih hang kat logo proton ni...mgkn masa aku install miopocket nie dia ada install kat memory device ke?? pls help..

    ReplyDelete
  15. Kalau nak install software version 4, 1st rule mesti kena format SD Card tu dulu, cuba re-do balik step ni, hehe kalau tak boleh, turun ler jumpa aku kat bangi belanja makan JM Briyani, boleh settle masalah ko :)

    ReplyDelete
  16. aku dah format masih macam tu juga..jauh tu bang kat bangi...aku kt jb ni..takde buat tt kat selatan ke jimon..atau sesapa exorian dr jb leh tolong tak.

    ReplyDelete
  17. Ada TT kat Melaka, sesi update GPS minggu ni, hari sabtu, insya Allah, khas untuk pengguna VS Kechat yang mebeli emblem dan Waterless Car Wash sebagai menghargai sokongan produk-produk yang dibawa oleh Geng Lendat Melaka

    ReplyDelete
  18. Salam sejahtera Encik

    saya baru dapat lokatoo a1000 dari kawan dan sudah reformat serta update semua software yang relevant mengikuti cara yang betul.

    sekarang saya nak install mio pocket. saya sudah ikut semua langkah yang encik sudah terang. tetapi, untuk langkah ke 3, apa maksud "edit" shell.ini. selain itu, adakah shell dan shell.ini sama? terima kasih kerana sudi menolong :-)

    ReplyDelete
  19. edit shell.ini ni untuk pastikan route to execute MioAutoRun.exe

    kalau launchpad punya, command execute untuk SystemInformation.exe

    ReplyDelete