Monday, May 16, 2011

Mini Home Theatre in Exora

Adakah anda pengguna Exora yang masih mengekalkan keaslian tanpa sebarang modifikasi pada ICE tapi mengalami tekanan jiwa / mental disebabkan gangguan frekuensi apabila roof DVD player di link kan pada radio?

Sekiranya ya, anda boleh melupakan terus gangguan frekuensi tersebut, hehe terima kasih pada member aku, K.E yang share latest modifikasi secara DIY untuk viewer blog ABM. Dengan modal sebanyak RM40 untuk speaker PC, connect terus pada DVD player..senang tak payah pening-pening lagi cari frekuensi yang sesuai :)

Wiring macam mana plak untuk dapatkan source power? Paling senang...powered by USB :)

Speaker dilekatkan dengan menggunakan high performance adhesive, jenis Araldite Rapid, fast curing dalam masa 5 minit, waterproof, oil and chemical resistant, boleh dapatkan kat kedai hardware. Harga RM9.50

Selamat mencuba...

9 comments:

  1. keh keh keh kreatif ko org

    boleh buat nihh

    ReplyDelete
  2. hehe, bila bapak ngan anak2 nak layan citer masing2 tu yang jadi lagu tu sifu :)

    ReplyDelete
  3. yelah napa aku tak terfikir nak buat lagu ni...hahaha...nice

    ReplyDelete
  4. bro macmana nak lekatkan speaker tu pakai double tape ke?

    ReplyDelete
  5. guna gam, beli kat hardware yang boleh tahan berat sampai 3 tan. nanti aku dapatkan detail gam ni

    ReplyDelete
  6. Kamarul, aku dah update kat thread, ce tengok

    ReplyDelete
  7. ok terima kasih. xpernah lak aku tengok gam brand tu.

    ReplyDelete
  8. aku baru beli satu kat Ace Hardware, IOI Mall, brand v-tech, harga RM7.90, sama macam ni

    ReplyDelete