Friday, January 14, 2011

Doa

Credit to Afni yang telah berkongsi sekali lagi doa-doa untuk kebaikan kita bersama, insya Allah.

Sumber asal dari kitab Yasin terjemahan Tahlil dan Doa, Al-Falah. Telah di scan dan diubah mengikut saiz skrin windows mobile

Download doa. Copy dan paste dalam sd card. Fail-fail doa ini boleh dibuka dengan powerpoint - office readers for win ce. Kafiat doa-doa ini boleh didapati melalui carian google.

Photobucket

Demo menggunakan office readers - powerpoint dengan lokatoo

5 comments:

  1. Salam, terima kasih kerana upload. Untuk panduan Doa Angin Ahmar(stroke) sesuai untuk mereka yang ada penyakit darah tinggi.

    Untuk majlis tahlil arwah sebaiknya mula dengan bacaan yasin di ikuti dengan tahlil ringkas dan doa tahlil. Doa tahlil juga sesuai untuk dibaca bila ziarah kubur untuk disedekahkan kepada ahli kubur. Saya anjurkan mereka yang kematian ayahanda dan bonda sedekahkan setiap hari lepas solat subuh dengan baca sekurang-kurangnya doa tahilil.

    Untuk murah rezeki bagus amalkan solat sunat duha (9am-12pm) di ikuti doa duha dan ayat seribu dinar. (petua dari jutawan Tan Sri Syed Mokhtar Albukharry).

    Solat sunat Tahajud antara solat yang tidak pernah ditinggalkan oleh Rasulullah dan dianjurkan dalam quran untuk mereka yang ingin dampingi tuhan melalui amalan qiamulail (jaga malam). Sesuai disusul dengan doa Tahajud, doa selamat dan tolak bala. Bagi parent yang ada anak ambil UPSR, PMR atau SPM eluk diamalkan.

    Doa Awal/ Akhir Tahun rujuk kat http://myjimon.blogspot.com/2010/12/selamat-menyambut-maal-hijrah-1432h.html

    ReplyDelete
  2. Salam Afni, terima kasih kongsi ilmu di blog ini untuk panduan kita bersama

    ReplyDelete