Friday, February 4, 2011

Use µTorrent to download movies, music, applications and more!

Sebelum ni aku memang guna aplikasi LimeWire untuk download movies dan mp3. Tapi sejak LimeWire kena banned, terpaksalah cari alternative download site / application untuk meneruskan hobi memuat turun :)

So sekarang ni aku guna µTorrent. Download aplikasi
Photobucket
Photobucket

Cara-cara menggunakannya sangat mudah, taip tajuk movie yang ingin dimuat turun pada search box, click "Search"
Photobucket

Result carian akan dipaparkan pada new window, click link tersebut
Photobucket

Click download torrent
Photobucket

Click Save
Photobucket

Double click torrent file tersebut
Photobucket

Click OK
Photobucket

Proses memuat turun bermula melalui aplikasi µTorrent
Photobucket

mudah jer kan? selamat mencuba

11 comments:

  1. kena try jugak ni...member2 ada jugak bagitau pasal utorrent ni...tak reti laa pulak...biasa direct download aje kat sini:
    http://downloadbox.org
    http://www.allyoulike.com

    malay movie byk downwload kat sini..
    http://www.syok.org

    try laa bro...baru lepas download Hantu Kak Limah Balik Rumah...layannnnnnn

    ReplyDelete
  2. thanks nizam for the info..nanti aku try

    ReplyDelete
  3. terima kasih ke atas info yg d berikan

    ReplyDelete
  4. best jugak guna http://www.syok.org, hehe dah download Hantu Kak Limah Balik Rumah mdshaari :) tengah layanz

    ReplyDelete
  5. Samalah bro aku tgh download HKLBR hihhihi

    ReplyDelete
  6. Salam bro Niezam thanks for the link tapi saya rasa torrent masih mudah sebab tak perlu monitor dan takde time limit bila guna free server dari rapidshare, hotfile dan lain-lain, lagi-lagi kalau movie yang rip dari blueray yang size nya paling tidak 3 ke 5 gig.

    Site torrent melayu yang popular ada movie, tv siri dan ceramah
    http://torrent.jiwang.cc/

    Kena jadi member untuk download sebab site ni ada rating, dia boleh monitor bila guna utorrent jadi jika rating bawah 1 (maknanya kita download tanpa seed atau kita tak aktif upload dalam site ni) akan kena banned.

    Untuk mudah guna account saya user:maba, pass:290363. Tolong naikkan point saya dengan seed atau jika ada sesiapa nak akaun baru email saya untuk invite. Tolong download yang baik je sebab saya taknak subhat nanti.

    Torrent memang mudah biasanya saya download software yang besar seperti cs5 master collection size 5 gig jadi pc kat rumah tak tutup seminggu. Kalau download direct rasanya kena monitor dan jika limit dah habis kena tunggu 30minit atau lebih kalau tak sabarkena beli juga akaun premium rapidshare, hotfile untuk download cepat.


    Tips untuk torrent, bila browse movie tenguk jumlah seeder. Jika ramai seed(kongsi file) atau leech(download file) maka speed download akan laju.

    Site untuk software dan movie antarabangsa biasanya seeder ramai seperti http://thepiratebay.org/

    Kalau siapa rajin layan bluray movie saya cadang beli media player seperti acryan http://www.acryan.com/en/

    Setting mudah sebab saya dulu kemaruk vcd dan dvd pasar malam. Lepas tu layan torrent. Hard disk selalu penuh burn cd dvd tak tahan lama. Lepas tu beli Acryan dengan harddisk 1 terabyte, jadi yang ni sambung kat LCD HD Philips dan jadi media server kat rumah.

    Acryan sesuai sebab ia support semua format dan HD paling menarik lepas download boleh stream ke player dengan wireless. Jadi kompilasi bluray movie sekarang. Avatar, Transformer, 2012, This is it Micahel Jackson dan lain-lain.


    Sorry bro Jimon saya memang minat gadjet ada niat nak buat blog gadjet tapi tak kesempatan jadi luahkan sikit kat sini.

    ReplyDelete
  7. Salam Afni, terima kasih banyak2 kongsi info kat blog ABM, macam ni lah yang kita nak saling bertukar pendapat :)

    ReplyDelete
  8. salam Afni....wahhh!!!!...syok mcm ni....byk blh download ni...saya pun tu hari ada beli AL460 Full HD Media Player masa kat pc fair...dpt discount dlm RM199...play terus kat tv...tak pyh beli dvd lg...dashhyattttt...dashhyattttt...

    ReplyDelete
  9. niezam, murah tu ko dapat player tu...aku oun nak carik satu...semalam baru pasang astro beyond...mmg best layan channel HD ni

    ReplyDelete
  10. Salam bro Jimon, kalau nak pilih media player saya cadang 2 terbaik Acryan dan Western Digital http://www.wdc.com/en/products/homeentertainment/mediaplayers/

    Kedua-dua media player ni ada live hub. Maknyanya boleh browse youtube, tweeter dan lain-lain termasuk torrent sebab boleh sambung ke modem dengan cable network atau wireless.

    Kalau sesiapa yang audiophile (cerewet kualiti bunyi) pilih WD sebab ia mengguna realtek chip tapi Acryan yang baru ada chip ni(sbb tu tenguk chip bila beli takut model lama). Sama juga macam siapa yang nak pilih gps kena pilih chipset Atlas IV sebab tu Lokatoo boleh tanding Gps lain sebab cepat detect satelit signal. Acryan HDR terbaru boleh rakam rancangan tv/astro dan terima signal DVB-T channel digital percuma (sekarang ni TV 1 dah mula). Saya ada hajat nak trade in Acryan utk update ke HDR sebab taknak ambil pakej rekod Beyond sebab tak boleh simpan lama dan tak boleh transfer ke media player sebab ada Digital Right Mgt (DRM) protect dia akan cari kad sim Beyond. Jika rekod tak boleh kongsi atau jika terminate akaun file video pun hangus.

    ReplyDelete
  11. terima kasih bro afni for the good info.

    ReplyDelete